Newsletter

ODWIEDŹ NAS TEŻ NA:


facebooktwitterinstagram

Inne książki tego autora
Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania Powiększ
  • Inne wydania





  • Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania

    Katarzyna Bonda

    nauka-i-biznes

    Stan książki: Nowa

    Pisania, jak każdego zawodu, można się nauczyć. Kurs kreatywnego pisania Katarzyny Bondy, królowej polskiego kryminału, da początkującym pisarzom narzędzia, by mogli swoje pisarskie pomysły realizować pewnie, świadomie i coraz doskonalej. Wyjaśni, jak wygląda struktura powieści i w przystępny sposób uporządkuje teorię konstruowania tekstów literackich. Pomoże także przyszłym pisarzom w odkrywaniu ich mocnych stron, otworzy ich na inną percepcję świata, nauczy samodyscypliny oraz tego, jak szukać tematów i pomysłów.

    Więcej szczegółów

    25,94 zł

    Obniżka!

    -35%

    39,90 zł

    Wysyłka
    Telefon Paczkomaty od 4,99 zł
    w ciągu 1 dnia od nadania
    Telefon Poczta Polska od 6,99 zł
    w ciągu 1-2 dni od nadania
    DPD Kurier DPD od 7,99 zł
    w ciągu 1 dnia od nadania
    Telefon Kurier InPost 6,99 zł
    w ciągu 1-2 dni od nadania
    w ciągu 1-2 dni

    Zamówienia telefoniczne
    (od poniedziałku do piątku):
    Telefon 22 621 17 75 wew. 4  (w godzinach 9.00–17.00)
    Darmowa dostawa od: 69,00 zł
    Inne książki tego autora

    Pisania, jak każdego zawodu, można się nauczyć. Kurs kreatywnego pisania Katarzyny Bondy, królowej polskiego kryminału, da początkującym pisarzom narzędzia, by mogli swoje pisarskie pomysły realizować pewnie, świadomie i coraz doskonalej. Wyjaśni, jak wygląda struktura powieści i w przystępny sposób uporządkuje teorię konstruowania tekstów literackich. Pomoże także przyszłym pisarzom w odkrywaniu ich mocnych stron, otworzy ich na inną percepcję świata, nauczy samodyscypliny oraz tego, jak szukać tematów i pomysłów.

    „Tak, uczę ludzi pisać. Lubię dzielić się swoją wiedzą, pomagać adeptom, wydobywać ich z odmętów grafomanii. Spokojnie, to nie przytyk, gdyż każdy pisarz jest trochę grafomanem. Nie piszę za moich podopiecznych, nie redaguję, nie narzucam im swojej percepcji świata. Staram się jedynie - jak akuszerka - pomagać w ich „literackich porodach”. Bo pisanie książek to nie poezja, gdzie pocałunek Muzy zapładnia twórcę do napisania wiersza, zaś iluminacja jest cenniejsza niż warsztat. Pisanie książek to ciężka, także fizyczna, praca. By napisać kilkaset stron powieści trzeba mieć naprawdę twardy koniec kręgosłupa, a przy tym jednak nadal pozostać artystą. Moim zdaniem to właśnie literatura – a nie film, jak przekonywał towarzysz Lenin – jest królową sztuk. I choć kiedyś sama nie wierzyłam, że to ma sens, bojkotowałam, wyśmiewałam, kpiłam, dziś odszczekuję publicznie: pisania można, a nawet trzeba się nauczyć!”.

    Katarzyna Bonda

    • Wydanie: 1
    • Data wydania: 4.02.2015
    • Oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
    • Liczba stron: 320
    • Format: 130 x 205 mm
    • Cena katalogowa: 39.90
    • ISBN: 978-83-7758-907-6
    • Autor: Katarzyna Bonda
      • 19,44 zł
        Pisania, jak każdego zawodu, można się nauczyć. Kurs kreatywnego pisania Katarzyny...
    Oceń 
    Aleksandra Boniecka
    2015-03-21

    Książka rozebrana na czynniki pierwsze

    Zawsze lubiłam pisać, zawsze wierzyłam, że będę pisać dla ludzi, nie dla szuflady. Jestem pewna, że nie jestem samotna w swoich marzeniach. Katarzyna Bonda wychodzi z pomocą - zamierza podzielić się z nami swoim doświadczeniem, dać motywacyjnego kopa i podszkolić. Jak oceniam jej starania, całą książkę?

    Nie pierwszy ogień pójdzie okładka. Układ, czcionka, dobór kolorów - wszystko to jest naprawdę miła dla oka. Jednak totalną pomyłką wydaje mi się zdjęcie - do bólu sztuczne, Bonda na pewno nie wyszła na nim korzystnie (w przeciwieństwie do sesji dla Playboya..). Jednakże okładka wcale nie musi współgrać z treścią.
    Wstęp radziłabym ominąć, chyba, że ktoś chce się upewnić, że pisząc można coś osiągnąć albo poczytać jak autorka dowartościowuje się/zasłużenie chwali. Nie mnie oceniać czy ma prawo do tak swobodnego wychwalania się, bo nie wiem czy kryminały, które pisze w rzeczywistości są tak dobre. To moje pierwsze spotkanie z nią. Muszę przyznać, że jestem rodowitą Polką i taka autoreklama trochę mnie poirytowała. Co nie znaczy, że jej nie rozumiem. Autorka nie jest całkowicie zapatrzona w siebie i nie stawia siebie za autorytet, powołuje się często na innych autorów, jako przykłady dla poparcia swoich tez podaje książki, które są powszechnie szanowane. To mi się podoba.

    Katarzyna Bonda podzieliła swoją książkę na kilka działów i poruszyła w nich każdy ważny aspekt powieści, od bohatera po narrację. Każdy dział ma na końcu zestaw zadań, które podobają mi się z tej książki najbardziej. Zdecydowanie mogę powiedzieć, że motywują, rozwijają własny pomysł, a nawet, jeżeli jest taka potrzeba pomagają go znaleźć. Osobiście skupiłam się właśnie na nich, ale jeżeli ktoś potrzebuje jeszcze więcej to wszystko znajdzie. Książka została całkowicie obnażona, rozłożona na czynniki pierwsze. Czytamy o strukturach dramaturgicznych, elementach dramaturgii, gatunkach powieści, archetypach postaci. Autorka sięga nawet do zasad skonstruowanych w starożytności przez Arystotelesa. Dokonuje różnych podziałów (bardziej i mniej przydatnych), przywołuje wyniki badań psychologicznych - jednym zdaniem widać, że zna się na rzeczy, bardzo pogłębiła wiedzę w tej tematyce. Oczywiście zdarza się, że czyta się o rzeczach całkowicie oczywistych, ale można było się tego spodziewać. Nie można oczekiwać, że przez całe trzysta stron autorka będzie nas zaskakiwać i motywować każdym słowem, jest tu trochę lania wody. Nawet trochę więcej niż trochę, ale to się zdarza w każdym poradniku, więc nie można mieć tego za złe. Osobiście polecam czytać książkę, podobnie jak lektury szkolne, czytasz całość, wiesz o co chodzi, ale w rzeczywistości wertujesz wzrokiem strony do momentu, który Cię zainteresuje.
    To, co podziałało na duży plus w ocenie książki to fakt, że Katarzyna Bonda postanowiła podzielić się również wiedzą bardzo praktyczną, tj. na temat redakcji i wydawania książki. Instruuje nas jaka umowa jest najkorzystniejsza, co wysłać do wydawcy i jak wygląda praca z redaktorem. Ta część książki przyda się na pewno osobom, które myślą już na poważnie o wydaniu książki i szukają konkretnej pomocy.

    Najważniejsze dla mnie informacje, które wyłuskałam z książki to to, że nic nie jest regułą. Niektórzy grzmią : wystrzegajcie się szczegółowych opisów, one nudzą czytelnika! A co z Cieniem wiatru i opisami Barcelony? A z Hobbitem? Inni namawiają do łamania stereotypów, ale mamy sentyment do happy endów. Moim zdaniem trzeba po prostu znaleźć swój przepis na sukces poprzez pisanie, pisanie i pisanie i poddawanie się konstruktywnej krytyce, "przeżucie" i dopracowanie pomysłu. Poza tym róbmy to co zawsze - widźmy, słyszmy i czujmy więcej niż inni. I zapisujmy to wszystko, a nóż ktoś kiedyś uzna nasze gryzmoły na wartościowe?
    Katarzyna Bonda, jak sama podkreśla, przedstawiła jedną z wielu dróg. Jaką wybierzemy, zależy od nas samych

    • 1 z 1 ludzi uznało tą recenzję za pomocną.
    Oceń 
    Radosław Hućko
    2015-02-18

    Kurs kreatywnego pisania

    Pisania, jak każdego zawodu, można się nauczyć. "Kurs kreatywnego pisania" Katarzyny Bondy, królowej polskiego kryminału, da początkującym pisarzom narzędzia, by mogli swoje pisarskie pomysły realizować pewnie, świadomie i coraz doskonalej. Wyjaśni, jak wygląda struktura powieści i w przystępny sposób uporządkuje teorię konstruowania tekstów literackich. Pomoże także przyszłym pisarzom w odkrywaniu ich mocnych stron, otworzy ich na inną percepcję świata, nauczy samodyscypliny oraz tego, jak szukać tematów i pomysłów.

    Naturalną rzeczą jest, że każdy kto obraca się w towarzystwie książek zapragnie napisać coś własnego. Genialne pomysły na poprowadzenie fabuły, niesamowici bohaterowie i mnóstwo innych pomysłów, które na pewno po przelaniu na papier sprawią, że książka stanie się bestsellerem. Bez żadnych przygotowań i przepełnieni optymizmem zasiadamy przed komputerem i zaczynamy tworzenie. Zapisujemy stronę, kolejne dwie, po jakimś czasie kończymy rozdział. No, teraz można odpocząć i dopracować tekst. Z każdym kolejnym redagowaniem do głowy przychodzą nam kolejne, wspanialsze pomysły, a czytając to, co napisaliśmy ostatnio, łapiemy się za głowę. Czy ja naprawdę napisałem te bzdury? Wszystko, co wcześniej było genialne nagle staje się beznadziejne, a my już całkiem zniechęceni porzucamy kończenie "bestsellera". Dlaczego tak to się skończyło? Po prostu nie przygotowaliśmy się należycie i nie posiedliśmy wiedzy, bez której nie możemy ruszyć dalej.


    "Maszyna do pisania..." jest pierwszym poradnikiem traktującym o nauce kreatywnego pisania, jaki dane było mi przeczytać, jednakże bez porównania z innymi, mogę śmiało stwierdzić, że Bonda opisała ten temat tak wyczerpująco, iż szukając jeszcze innych tekstów na ten temat, stracimy tylko czas. W poradniku spotykamy się z szeroko rozwiniętymi rozdziałami na temat wszystkich ważnych elementów dobrej powieści. Bohater, świat przedstawiony, fabuła, narracja, dialog, poprawianie i redakcja. Każdy z nich jest przedstawiony w sposób wyczerpujący oraz ciekawy. Słowa pochłaniamy z tak niewiarygodną chciwością, że ominięcie choćby najkrótszego z nich traktujemy jak coś nienaturalnego, głupiego. Jak tu nie skorzystać z pomocy wybitnej autorki, która pragnie pomóc początkującym autorom w poznaniu najważniejszych zasad warsztatowych?

    Jednak każdy wie, że poradnik, w którym wiedza podawana jest, jako suche fakty, po prostu nie można przeczytać z radością i ciekawością. Bonda, jako osoba już zapoznana w tym rzemiośle potrafi wzbudzić emocje w czytelniku i podsycać jego zainteresowanie równie dobrze, jak w swoich kryminałach. Czytając ten poradnik osoba, która interesuje się pisaniem ma ochotę na dwie rzeczy. Po pierwsze, najchętniej rzuciłby poradnik w kąt, odizolował się od świata zewnętrznego i z ogromną satysfakcją zaczął tworzyć własną książkę. Z drugiej zaś, boi się opuścić najmniejszy fragment kursu, chcąc posiąść całą wiedzę, jaką serwuje nam pisarka i nie przepuścić ani jednego słowa. Jeszcze nie zdarzyło mi się czytać żadnego poradnika z podobnym zaangażowaniem i zafascynowaniem. Słowa porwały mnie w swój wir i nie było żadnej możliwości, żeby się z niego wyplątać.

    Niektórzy z pewnością mogli by mieć zastrzeżenia, co do tego zafascynowania. "Zapewne w tym swoim kursie słodzi tak, że nawet największy nieudacznik poczuje się dowartościowany". Na takie osoby czeka zaskoczenie. Bonda nie pozostawia złudzeń, co do tego, że napisanie książki to rzecz prosta i każdy może się jej podjąć nie wkładając w to zadanie większego zaangażowania. Gdzież tam! Co chwila jesteśmy uświadamiani, że bez ćwiczeń i wielu, wielu chwil poświęconych na udoskonalanie naszego warsztatu, o napisaniu powieści można tylko pomarzyć. "Maszyna do pisania..." to kurs, w którym autorzy są w pełni uświadomieni, jak ciężkiego zadania się podejmują i wiedzą, że nie zawsze musi im to wyjść.

    Jeżeli szukacie gotowego przepisu na bestseller, będziecie zawiedzeni poradnikiem. Gdyby istniał jakiś sposób na nauczenie się pisania powieści, która sprzedawać będzie się w ogromnych nakładach, większość pozycji prezentowałaby się identycznie i czytanie całkiem straciłoby swoją magię. Poznając ten poradnik dowiemy się, jak można rozwinąć dany pomysł, żeby nasz projekt miał ręce i nogi. Cała reszta zależy od nas, naszego stylu, pomysłu, wykonania. Jesteśmy nakierowywani na ścieżkę, którą powinniśmy podążać, by stworzyć coś, co potem ktoś nazwie dopracowaną i świetnie napisaną powieścią. Musimy pamiętać, że Bonda jedynie odsłania najważniejsze uwagi konstrukcyjne książki, a to, jak będzie ona wyglądała zależy wyłącznie od nas.

    Wielkim plusem tego poradnika są zamieszczone pod koniec każdego rozdziału podsumowania i ćwiczenia. Dzięki podsumowaniom mamy wgląd na najważniejsze elementy przedstawione w danym rozdziale bez niepotrzebnego wertowania kartek. Dzięki ćwiczeniom możemy oczywiście budować swój warsztat, sprawiając, że robi on się coraz bardziej rozwiniętym, ale również możemy przeanalizować dobrze znane nam teksty i spojrzeć na nie z całkiem innej perspektywy. Dzięki wiedzy, jaką posiedliśmy dzięki autorce, spoglądamy na wybitne dzieła ze strony konstrukcyjnej i jestem pewien, że gdyby nie ten kurs, nigdy nie rozkładałbym danego tekstu na części pierwsze, żeby sprawdzić, jak został napisany.


    Spotkałem się już z różnymi opiniami na temat tegoż poradnika i szczerze powiedziawszy nieco się zdziwiłem, kiedy dowiedziałem się, że według kogoś ten tekst nie ma sensu i nie da się z niego nauczyć pisać. Dlaczego? Ponieważ pisania nie da się nauczyć, jak wiersza do recytacji. To jest naprawdę ciężka praca i potrzebujemy ambicji, nie słomianego zapału, żeby należycie wgłębić się w "Maszynę do pisania". Zrozum, drogi czytelniku, że pisania nie nauczysz się w dzień, dwa. Twój tekst nie od razu zacznie przypominać książkę, a Twój warsztat powinien być ciągle udoskonalany.

    Jeżeli więc szukacie dopracowanego poradnika, gdzie widać, że autor włożył naprawdę wiele pracy, żeby zrozumiale wytłumaczyć najważniejsze elementy dopracowanej książki, z mnóstwem ciekawych, praktycznych i przede wszystkim skutecznych porad oraz ćwiczeń, a o swojej powieści myślicie na poważnie i jej pisanie nie znudzi się wam po kilku dniach, to z wszelkim przekonaniem mogę polecić wam ten poradnik. Dowiecie się naprawdę wielu istotnych rzeczy i jestem przekonany, że jeżeli będziecie tego chcieli, uda wam się stworzyć własne dzieło. Zachęcam wszystkich, do poznania tej książki. Jest niesamowita!

    • 1 z 1 ludzi uznało tą recenzję za pomocną.

    Recenzja !

    Recenzja

    Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania

    Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania

    Pisania, jak każdego zawodu, można się nauczyć. Kurs kreatywnego pisania Katarzyny Bondy, królowej polskiego kryminału, da początkującym pisarzom narzędzia, by mogli swoje pisarskie pomysły realizować pewnie, świadomie i coraz doskonalej. Wyjaśni, jak wygląda struktura powieści i w przystępny sposób uporządkuje teorię konstruowania tekstów literackich. Pomoże także przyszłym pisarzom w odkrywaniu ich mocnych stron, otworzy ich na inną percepcję świata, nauczy samodyscypliny oraz tego, jak szukać tematów i pomysłów.

    Recenzja

    Inne książki tego autora