Cukier dzieci nie krzepi

Jacob Teitelbaum, Deborah Kenned

Zdrowie


Format: 135 x 200 mm

Oprawa: broszurowa ze skrzydełkami

Liczba stron: 224

  • Inne wydania




  • 16,24 zł

    Oszczędzasz -35%

    24,99 zł


    Opcje dostawy:

  • Odbiór osobisty w księgarni0,00 zł
  • Paczkomaty 24/77,99 zł
  • Poczta Polska Paczka488,99 zł
  • Poczta Polska Paczka48 (Pobranie)10,99 zł
  • InPost Kurier8,99 zł
  • InPost Kurier (Pobranie)9,99 zł
  • Kurier DPD9,99 zł
  • Kurier DPD (Pobranie)12,99 zł
  • Przesyłka zagraniczna (Unia Europejska)100,00 zł


  • Darmowa dostawa od

  • 69,90 zł
  •  Fragment książki "Cukier dzieci nie krzepi" - zapraszamy do lektury :)


    Niebezpieczeństwa związane z napojami gazowanymi i energetycznymi

    Obecnie młodzi ludzie sięgają po napoje gazowane tak, jak kiedyś po szklankę wody. W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat spożycie produktów tego rodzaju wzrosło o 500%, a wielkość jednej porcji – ponad trzykrotnie. Ich reklamy świadomie adresowane są do dzieci, które łatwo ulegają wpływowi reklam. Producenci napojów gazowanych wydają rocznie prawie 500 milionów dolarów, starając się nakłonić wasze pociechy, aby kupowały ich produkty.

    Z tych reklam młodzi ludzie dowiadują się, że napoje gazowane i energetyczne są „czadowe”. Widzą też, że ich koledzy je piją, więc chcą robić to samo. Słodki smak jest atrakcyjny sam w sobie, ale wielu nastolatków i dwudziestokilkulatków sięga też po napoje zawierające kofeinę w poszukiwaniu zastrzyku energii, jaki zapewnia ten obecnie najpopularniejszy stymulant.

    Nasze dzieci mają do wyboru kilkaset rodzajów napojów gazowanych i mogą je kupić niemal wszędzie, gdzie się znajdą. Na szczęście nie dotyczy to już niektórych szkół podstawowych i średnich. Większość nastolatków nadal jednak ma w szkole dostęp do napojów gazowanych i sportowych. Pod tym względem w szkołach publicznych daje się zauważyć znaczny postęp – woda jest lepsza od napojów gazowanych, nawet dietetycznych. Dzieci, których organizmy są dobrze nawodnione, lepiej się uczą, ponieważ bardziej uważają i łatwiej im się skoncentrować. Jednak napoje gazowane, nawet dietetyczne, to nie jest dobry sposób na uzupełnianie płynów.


    Weź pod uwagę te powody, dla których warto wyeliminować napoje gazowane i sportowe z diety dziecka:

    1.        Zawierają zbyt dużo cukru. Każde 355 ml napoju gazowanego dostarcza w przybliżeniu 10 łyżeczek (40 g) cukru. Ponieważ typowy nastoletni chłopiec wypija dziennie 710 ml napoju gazowanego, a dziewczyna – 445 ml, daje to do 152 szklanek (lub trzydzieści kilogramowych opakowań) cukru rocznie w przypadku nastoletnich chłopców i 106 szklanek (lub 21 kilogramowych opakowań) w przypadku nastoletnich dziewcząt.

    2.        Ich spożycie może prowadzić do nadwagi i otyłości. Wraz z każdą dużą (355 ml) puszką napoju gazowanego wypitą na przestrzeni osiemnastu miesięcy, ryzyko otyłości wzrasta o całe 60%.

    3.        Zwiększają niebezpieczeństwo zapadnięcia na cukrzycę typu 2. Ocenia się, że jedno amerykańskie dziecko na troje (w przypadku białych) lub na dwoje (w przypadku Latynosów i Murzynów) zapadnie w przyszłości na cukrzycę.

    4.        Mogą mieć negatywny wpływ na poziom cukru we krwi. Kofeina obecna w napojach gazowanych zwiększa wahania poziomu glukozy, do których dochodzi, gdy dieta dziecka obfituje w cukier. To dodatkowo utrudnia zapanowanie nad spożyciem cukru, ponieważ dzieci szukają kolejnych zastrzyków energii i starają się unikać jej spadków.

    5.        Wraz ze wzrostem spożycia napojów gazowanych spada konsumpcja mleka. Zamiana mleka na napoje gazowane u większości dzieci dokonuje się między trzecią a ósmą klasą szkoły podstawowej. Ponieważ produkty mleczne to najważniejsze źródło wapnia w diecie większości maluchów, ograniczenie ich spożycia prowadzi do niewystarczającego poboru tego pierwiastka.

    6.        Dzieci mogą mieć słabe kości. Kwas fosforowy obecny w napojach gazowanych wywiera negatywny wpływ na kościec. Są już badania, które pokazują, że picie napojów gazowanych jest powiązane ze słabszą mineralizacją szkieletu (= słabszymi kośćmi), co prowadzi do częstszych złamań.

    7.        Ich spożycie może zwiększyć ryzyko rozwoju próchnicy zębów. Cukier dodany i kwaśny odczyn napojów gazowanych (spowodowany obecnością kwasu fosforowego lub cytrynowego) i energetycznych (tylko kwas cytrynowy) prowadzą do erozji szkliwa zębów, co jest przyczyną próchnicy.

    8.        Napoje te mogą zawierać kofeinę w ilościach, które są toksyczne. Niektóre napoje gazowane (m.in. Coca-cola, Mountain Dew czy Sunkist Orange) zawierają kofeinę; to samo dotyczy większości napojów energetycznych. Dzieci cierpiące na cukrzycę, padaczkę, choroby serca, wahania nastrojów i problemy behawioralne są szczególnie wrażliwe na wpływ tego stymulanta.

    (C)2012 Fair Winds Press Text 2012 Jacob Teitelbaum,MD, and Deborah Kennedy, PhD

    • Tytuł oryginału: Beat Sugar Addiction Now! for Kids: The Cutting-Edge Program That Gets Kids Off Sugar Safely, Easily, and Without Fights and D
    • Wydanie: 1
    • Data wydania: 7.05.2013
    • Oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
    • Liczba stron: 224
    • Format: 135 x 200 mm
    • Cena katalogowa: 24.99
    • ISBN: 978-83-7758-386-9
    • Autor: Jacob Teitelbaum, Deborah Kennedy

    Nikt nie dodał jeszcze żadndego komentarza do tej książki.

    Napisz swoją opinię

    Cukier dzieci nie krzepi

    Cukier dzieci nie krzepi

    Autorzy zachęcają do zrealizowania pięcioetapowego programu ograniczania cukru w diecie dzieci. Proponują łagodne, stopniowe zmiany nawyków żywieniowych na zdrowe, sprzyjające racjonalizowaniu diety. Dostarczają odpowiedzi na najczęściej zadawane przez rodziców pytania i konkretne porady dotyczące rozwiązywania problemów związanych z preferowaniem smaku słodkiego.

    Napisz swoją opinię

    17 innych książek z tej samej kategorii: